Bara spöken

2006-08-05 ♥ 13:25:55 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Jag sitter här och tänker på att sommaren snart är slut. Och vad har jag gjort? Knappt ett skit. Helt värdelöst. Det känns som att sommaren har varit skitkort samtidigt som det känns som att den varit för lång. Det har varit tråkigt. Det känns som att det var flera månader sen jag var på Hultsfred, (vilket det i och för sig nästan var.) Ändå har jag hunnit med att festa litegrann, varit på hultsfred och peace & love, varit i Sälen och Göteborg. Men vad fan har jag gjort mer? Det känns som att jag skippar nån viktig detalj här, men skit samma.

Det var kul i Göteborg i alla fall. Eller, ja, det var underbart. Så länge som jag har velat se Dropkick Murphys så var det värt allt. Allt regn, båda förbanden och de 80 milen. Till och med allt illamående på vägen ner, (varav den kvarten jag satt och spydde i en kasse medan David körde.) Det var värt allt. Att Twopointeight var ett av förbanden är ju inte heller att klaga på.

Snart börjar skolan. Jag längtar litegrann. Det ska bli ganska skönt på sätt och vis. Jag klarar inte av att bara gå hemma helt ensam hela dagarna. Så då slipper jag ju det i alla fall. Dessutom har jag ju bara ett år kvar i skolan nu, så det är nog faktiskt lika bra att kämpa litegrann.

Nu sitter jag hemma hos David och har ganska tråkigt. Han jobbar. Efter jobbet ska vi ner till stranden och festa. Så nu ska jag bädda sängen riktigt skönt med tanke på att jag förmodligen kommer tillbringa hela morgondagen i den.

Jag har inga cigaretter, abstinens, abstinens. Jag trodde Ann-Marie skulle vara snäll och åka och köpa åt mig, men hon är ironisk och tyckte att jag kunde gå in till den snälla grannen Håkan och fråga om jag kunde få en. Om ni vill veta varför jag tycker det är en dålig idè så är det för att Håkan har blond mittbena, långa fingrar och kikar in genom fönstren till sina grannar.. Jag får nog vara röksugen en stund ändå då.

Varför är jag så dum? Jag aktar mig för onda tår. Vill inte göra någon ledsen. Vill inte trampa på någon. Ändå drar jag alltid upp fel saker, vad är det för fel på mig? Igår gjorde jag David ledsen. Idag verkar det som att jag har gjort Ann-Marie ledsen också. Och jag känner mig äcklig. Jag kan inte ta upp det här med någon för då skulle även ni tycka att jag var äcklig. Jag orkar inte.
Jag sitter här med hjärtklappning nu. Jag är så röksugen. Jag står inte ut. Snart är det den tionde, datumet då jag ska sluta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0