Konstgjord sömn.

2006-12-08 ♥ 18:43:47 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

77277-22

Äntligen hemma hos mamma och Emma igen. Jag har längtat hit hela veckan. Jag och Emma är sams och allt känns bara jätteskönt. Fast jag har helt otroligt ont i nacken. Måste ha legat fel..
Igår var en hemsk dag. Eller ja, jag var ju egentligen inte ens med om den kan jag ju säga. Jag fick ny medicin i tisdags. Remeron. Jag visste liksom inte att den inkluerade sömn. Så jag tog den i vanlig ordning på morgonen. Efter en timme ungefär började jag vingla runt och sluddra. Jag kunde inte ens hålla ögonen öppna. Så jag gick och bad att få lägga mig i skolans vilorum, tänkte bara vila en stund för jag visste ju inte att det berodde på medicinen. Detta hände alltså klockan nio på morgonen. Halv tre väckte kuratorn mig. Jag hade alltså sovit en konstgjord sömn hela jävla torsdagen. Men det var skönt i och för sig. Nu ska jag börja ta remeronen på kvällarna i alla fall.

Det var jättejobbigt på BUP i tisdags. Jag träffade både Görel och Ulf. Tyckte inte om Ulf då. Han som alltid brukar vara så snäll och förstå allt. Plötsligt fattade han ingenting och jag blev så jävla sur på honom. Jag ska inte vara nån duktig liten Jessica som alltid förklarar så bra hur jag mår.
I tisdags tog alla krafter slut och jag surade hela timmen jag var där. Kuratorn tvångskommenderade mig dit och det tyckte jag inte om. Ulf sa att jag försvann in i en glaskupa och den ville han visst ha bort. Så han skrev ut Remeron som jag ska ta tillsammans med dom andra. Citalopram, lergigan, stilnoct och remeron. Jag tar bara citalopram och remeron. Dom andra vill jag inte ta. Vill inte bli beroende.
Dessutom hörde jag nåt om Tornet, (dvs. ätstörningskliniken.) Jag fick ont i magen och började svettas när dom sa det. Tror till och med att dom frågade hur jag tyckte att det lät. Jag sa att jag inte hade ätstörningar. Då blev dom ännu dummare och sa att det hade jag visst det, och visste jag inte om det själv så var det ytterligare ett själ till att jag skulle till Tornet. Jag tyvker inte om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0