Äckeljessica

2006-11-05 ♥ 22:45:50 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

77277-19

22.46
Jag har bett om ursäkt för att jag finns redan. Till mamma.
Det var längesen en dag var hemskare än den här.
Det är inte bakfyllan som tagit livet av mig. Det är jag själv.
Halv fyra klev jag ur sängen idag, fast jag legat vaken sen elva. Jag ville inte gå upp och vara i vägen, förstöra stämningen. Den lilla som fanns kvar efter allt jag förstört redan.
Jag är uppbyggd av det här. Av ångest och självdestruktivitet, på alla olika sätt.
Det är inte omgivningen eller barndomen som gjort mig så groteskt ful. Det är skiten jag är byggd av.
Om jag fick vara i en annan kropp, en annan hjärna, så skulle jag hellre ligga inlåst en cell på livstid, än att vara instängd i mitt eget äckliga jag.
Men jag har ändå inte dåligt samvete för att jag ringde Gaby inatt. Jag hade det först och hade tänkt säga massa förlåt, men efter att jag hade pratat med henne idag så kan jag nog stå ut med att jag ringde henne ändå. Jag ångrar det inte, kanske var det bara det som behövdes för att jag skulle orka fortsätta.
Jag hade kunnat göra slut på allt inatt, men jag ändrade mig. Skjuter på det.

Imorgon ska jag hem till Falun igen. Det känns tungt. Nu vill jag vara kvar här och ställa allt tillrätta igen. Visa att jag kan klara av det här. Bara jag försöker. Men nu måste jag. Tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Gaby

Du har så fel.
Du är alldeles, alldeles underbar.
I alla fall för mig.
Ring mig när du vill. Jag blir bara glad över att någon vill prata med mig.

2006-11-07 @ 13:23:29
URL: http://utrotad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0