Orka söndag

2006-10-15 ♥ 16:42:35 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

77277-13

Ska man orka med söndagar? Ja, eftersom söndagen även är en veckodag, så måste man ju orka med den. Men söndagar har alltid varit den värsta dagen i veckan för mig. Det börjar nog från när vi var små, jag och Emma, när vi var tvungen att lämna den ena föräldern. Vi grät på lördagskvällarna för att vi skulle åka hem dagen efter. Det är sorgligt om man tänker efter. Jag tycker att måndagar är helt okej, men söndagar orkar jag inte med.
Jag har tagit en ganska lång promenad med vovven i alla fall, det var skönt, men varmt.
Nu ska jag och Emma kolla på In dreams, och sen ska jag iväg och jobba. Det blir Offside på bion ikväll. Jag åker hem i morgon, tidigt. Jag måste ju ha musikproduktion, som är så jävla, jävla tråkigt. Nu ska jag gå och ta tag i det här.

Hela dagen har gått. En hel söndag. Det är ingen rolig kväll. Emma är ledsen, mamma är ledsen, jag är ledsen, för eran skull. Kanske skulle jag ha åkt hem tidigare idag, kanske är jag här och förstör. Det skulle ni aldrig säga, ni är rädda. Det är så synd om Jessica.. Ojojoj. Jag önskar att jag var i Falun just nu. Då har jag i alla fall bara min egen börda att bära, här bär jag andras. Jag har inte såna axlar, de är för svaga, för otränade. Ni två, ni har era liv här, jag ska sluta lägga mig i allt.
Jag vill vara vaken hela natten. Dubbelmoral. Jag vill sova bort hela förbannade skiten, men jag vill ändå vara vaken, låtsas vänta på ett mirakel. Eller kanske vänta på riktigt.
Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra?
Vad skulle DU ha gjort?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0