Panik

2006-10-28 ♥ 18:01:54 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Distance

17.57
Jag är hemma hos mamma. Trodde jag det tidigare idag? Svar: Nej.
När jag kom fram till stationen i Borlänge så fann jag att det inte gick varken nåt tåg eller buss hem.
Jag hade ingen mobil, inget sätt att nå någon. Panik. I ren förtvivlan och mellan tårarna sprang jag runt och frågade folk efter en mobil. Ingen ville låna ut. Jag gick på ett tåg i Falun i ren panik. Därpå frågade jag konduktören om det inte gick nåt till Ludvika alls. Kenneth väntade ju där och jag kom aldrig. Men nej, ingen kommunication alls. Men jag fick låna hennes mobil, inget svar nånstanns.
I panik började jag gå hem mot Smedjebacken, dvs 5 mil ungefär. Då hittade jag en snäll taxichaffis som först inte ville skjutsa hem mig för att jag inte hade ett öre på mig, men efter att jag hade grinat mig till det så fick jag i alla fall skjuts till Smedjebacken tillslut. Utan att mamma visste om det och kanske inte hade några pengar att ge mig. Den lilla skjutsen gick på 935 kronor. Panik. Mamma hade inga pengar när jag väl kom fram. Panik. Så hon fick låna ur jobbkassan.
Vilken helvetisk jävla dag. Det här vill jag aldrig vara med om igen.
JAG SKA ALDRIG MER ÅKA TÅG SJÄLV!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0