Hösten 2006

2006-09-27 ♥ 13:47:56 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

77277-10

13.42
Jag vaknade för inte alltför längesen och känner bara ångest.
Jag sover bort mina dagar istället för att gå i skolan. Någon som känner igen den gamla Jessica kanske?
Allt går i repris. Hösten slår till precis där den ska. Rakt i bröstet på mig. Den vet vart den ska sparka för att det ska göra som mest ont. Men idag har jag medicin. Jag har Johnny Cash som spelar rakt in i örat och placerar vadd runt min hjärna. Det är otroligt behagligt, mitt i allt obehag. Inatt har jag vridit mig i feberdrömmar igen, sovandes med en soffkudde bakom ryggen för att dämpa hostan med några procent. Idag har jag träningsvärk i magen. Hösten 2006 alltså.

Snart kommer nog mamma hem. Jag funderar faktiskt på att gå och lägga mig igen. Det vore så skönt att glömma bort att hösten finns. Kan det inte vara sommar några dagar till? Kan jag inte få lägga mig och sova och vakna upp dagen före julafton och sen sova till nästa sommar? Kanske ska svälja ner några lergigan och sova till min födelsedag åtminstone. Det är bara sex dagar kvar nu.
Nej, nu ska jag göra te och lägga mig och läsa.

14.34
Mamma har fortfarande inte kommit hem än. Det var en timme sen jag skrev, såg jag nu, men det känns som att det var minst tre timmar sen. Vad har jag gjort? Tittat på Joe strummer and the mescaleros och Johnny Cash på youtube. Och läst. Jag älskar Unni Drougge. Hon är min nya favoritförfattare. Jag tänkte på något nyss, som jag ville skriva ner, men det försvann, likt vettet. Shit the same.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0