10-09-11

2010-09-11 ♥ 23:13:10 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Jag är hos pappa. Jag behövde komma hemifrån ett tag och så hade jag saknat det här stället som en galning. Skönt att slippa Loftahammar några dagar, men jag saknar Tobbe. Det gör jag alltid, det räcker med att han går utanför dörren så saknar jag honom.
Idag var vi i Lindesberg och kollade på skor. Jag hittade ett par stövlar som jag ville ha, gråa. Jag höll på att göra mitt livs misstag. Eftersom det var rea på nästan alla skor så tittade jag inte så noga på prislappen och tänkte att 150 spänn är ju inte så farligt liksom. Vid närmare titt såg jag att dom visst kostade 1150 spänn. Lite skillnad. Heh, kunde slutat i katastrof. Jag hade till och med provat dom och lyckats bli kär, så ska det behöva sluta sådär.
Jag, Daniel och Oscar var ute med båten i två timmar. Det var helt fantastiskt, det mysigate jag gjort på länge. Jag fick min första gädda, och en skitstor abborre! Fan vad stolt jag är.
Barca förlorade en match mot nykomlingar idag, det gillar jag inte alls, så det glömmer vi nu, känner jag.
Den här helgen har jag även agerat lärare. I torsdags hjälpte jag Oscar med matteläxan som han skulle lämna in på fredagen. Med min enorma kunskap i matte lyckades jag såklart lära honom fel. Jag påstod till exempel att 21-18 är 2, (fast jag vet att det är 3 nu, tack vare min 10-åriga lillebror.) Jag kunde inte heller förklara varför man lånar 10 av talet före i en uppställning. Skit. Bättre gick det när jag och Oscar hade tentamen idag. Svenska är helt klart mitt starkaste ämne. Jag ska aldrig hjälpa nån med en matteläxa igen..
Imorgon ska Daniel spela bortamatch mot Fellingsbro. Dom leder redan serien och jag är så stolt över min bror så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Nu ska jag softa lite i soffan innan läggdags.

Down and out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0