Tillbakablickar och framtidstro

2011-04-18 ♥ 23:54:54 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (2)

Jag sitter med datorn i knät och tittar på mina gamla bästisars partybilder. Mellan mitt ansikte och datorn ser jag hur det puffar på insidan av min mage. Det känns jobbigt på ett sätt att jag aldrig mer kommer kunna göra såna saker tillsammans med dom. Men samtidigt har jag accepterat att gå vidare också. På vissa punkter är det nog bara så att man utvecklas åt olika håll, även om man sa att det aldrig kommer bli så. Jag undrar vem jag hade varit idag om jag inte hade blivit gravid. Samma människa givetvis. Men vad hade jag värdesatt mest? Att jag blev gravid är det bästa som hänt mig, och varje dag längtar jag och räknar ner tiden tills vårt barn är här.
Ju mer jag tänker på det, desto mer försvinner saknaden efter tiden då man festade tre dagar i veckan. Tummen upp för att vara mer intresserad av blommor och fredagskvällens tv-tablå, än vart det är fest i helgen och om det kommit nya cider på systembolaget. Håhåjaja.



Kommentarer
Postat av: Sofie

mamma jessica <3 tycker det låter förnuftigt.

men så är det faktiskt så också att det kommit sjuukt många nya cidersorter för nån vecka sen, hahah xD

2011-04-19 @ 12:09:24
Postat av: Anonym

haha men gulle <3

2011-04-19 @ 18:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0