Man with no country

2011-08-08 ♥ 21:15:31 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Sommaren är ju snart slut. Hur kunde den gå så fort, och ändå så långsamt?
Som vanligt jämför jag tidigare somrar med den som nyss varit. Sommaren 2008 är fortfarande den bästa jag varit med om. Jag tror aldrig att det kommer bli så bra som det var då. Det skulle vara på helt andra sätt i så fall. För de resterande somrarna under resten av mitt liv kommer jag att vara mamma. Bara en sån sak.
Jag längtar lite efter hösten. Jag längtar efter torra, fina löv, regn, stearinljus och te. Att gå genom prasslande lövhögar med vagnen. Men jag längtar INTE efter vintern. Den skrämmer mig från vettet, kanske för att det bara får mig att tänka på Piteå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0