Never enough

2011-03-02 ♥ 22:17:40 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)



När jag var och lämnade in kissprovet hos barnmorskan i morse så tittade jag kontot lite spontant sådär, och upptäckte att det fanns 3000 kronor där. Woho tänkte jag och började planera allt jag skulle göra för pengarna. Färga slingor, tatuera mig, köpa nya skor, ny jacka, strumpbyxor, strumpor, trosor, randiga tröjor, basiclinnen i olika färger, smink, parfym, en ring, ett halshand, hörlurar, Joe Strummerboken, vårblommor, tågbiljetter och jag vet fan inte allt jag skulle göra. I fyra timmar "shoppade" jag. Det blev mat och milkshake på Mc Donald's, fiberdukar, en 50kronorströja på Vero och 30kronorsstrumpbyxor på HM. Precis vad jag hade tänkt, typ.

Jag gick runt på Lindex och tittade på barnkläder. Jag ville köpa en muminbody, fast det känns som att det är för tidigt att köpa barnkläder, men det är ju så fiiint. Om två veckor, ungefär, har halva tiden gått. Jag orkar inte vänta! Två veckor kvar till ultraljudet, känns också som en evighet.

Jag glömde bort mässan i kyrkan idag. Jag var på gudstjänst i söndags, förresten. Hur mysigt och fint som helst var det. Jag har blivit väldigt kristlig av mig. Det kom efter att jag röstade på Kristdemokraterna i riksdagsvalet. Det vet jag inte varför jag gjorde, egentligen. Varför gjorde jag det? När jag blir arg och ledsen så kryper jag ihop i fosterställning i soffan och ber Fader Vår. Alltså, jag har inte reflekterat så mycket över det här tidigare, men till och med jag tycker att det låter ganska... sorgligt. Jaja, Gud och jag, til death do us part. Amen.
Nu ska jag titta på fotboll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0