Tjocko, Zingo, vila i frid, Bingo

2011-05-03 ♥ 14:18:59 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (2)

Jag är så jävla trött på att vara ensam hela dagarna.
Det är i alla fall barnmorskan eller samtal en dag i veckan. Det är det enda jag ser fram emot, och när jag ska åka till Fagersta nästa gång. Tobbe jobbar jämt och jag sitter innanför de här jävla väggarna dag ut och dag in.
Jag är så jävla trött på att aldrig få umgås, eller ens prata med min syster längre.
Jag önskar att det bara kunde bli dags att föda så att jag i alla fall har mitt barns sällskap. Den väger snart ett kilo och rör sig heela tiden. Ibland känns det som att den tar tag i tarmarna och drar, även fast jag naturligtvis vet att det är en omöjlighet. Det bara känns så.

Fasar för vägningen hos barnmorskan i morgon. Det är tre månader kvar av graviditeten och nu har jag gått upp de kilon man brukar gå upp under en hel graviditet. Jag vet inte hur ärliga folk är heller när de säger att det inte syns att jag gått upp så mycket, ingen skulle ju säga motsatsen liksom. Varför bryr jag mig så mycket om det förresten? Bara bebisbarnet har det bra. Spela roll att mamma blir tjock och andfådd.

Igår när mamma ringde frågade hon om jag var ute och gick.
-Vaddårå? Låter jag andfådd?
-Ja..
-Hm, ja jag gick från soffan till sängen..

Idag svalde jag all stolthet någonsin och satte på mig min sladdriga bikiniöverdel eftersom jag inte kan ha mina behåar längre. Ååååh.



Kommentarer
Postat av: Sofie

men jessica, det är ju naturligt att gå upp i vikt. du är ju graviiid, haha. det är ju ett tecken på att bebisen OCH du mår bra! :D

2011-05-03 @ 17:49:49
Postat av: Mitra

Det är jättebra att du går upp mer än "normalt" eftersom du väger så lite från början! annars skulle inte bäbisen få all den näring den behöver eftersom det mesta då skulle gå åt till dig själv. så oroa dig inte!



varför kan du inte prata med emma förresten? kram och puss älskling!

2011-05-04 @ 19:45:51
URL: http://rosabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0