Jesus & jag

2011-05-20 ♥ 18:20:09 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Man känner sig väl aldrig ensammare än när man äter glass på stan själv? Inte jag i alla fall. Eller, möjligtvis att äta mat på Mc Donald's ensam. Det gjorde jag igår, idag satt jag och min Magnum Ghana och tittade ut över Vättern i blåsten. Mina vänner och min familj är för långt borta! Den enda jag har här är Tobbe, och han jobbar jämt.
Vad tänker man när man ser nån sitta själv och äta? Jag minns inte längre, jag är ju den människan själv nu. Jag kunde vara nära till tårarna när jag såg nån sitta själv och äta. Kan ha lite med attityd att göra också kanske. Visar man att man tycker att det är okej med att man sitter själv, så kanske omgivningen uppfattar det som att det är okej. Ska jag vara noga så är jag ju aldrig riktigt ensam, jag har ju lillgrodan som alltid är med.

Jag är så jävla virrig. Jag gör tusen småsaker samtidigt. När jag kom hem idag vattnade jag blommorna, plockade in disk i diskmaskinen, vek tvätt, planerade nästa tvätt, satte på tv:n, valde tv-program, kollade Facebook, kokade nudlar.. samtidigt. Jag kan vika ihop en handduk, se ett glas som ska in i diskmaskinen, ställa in glaset, och sen fortsätta vika in handdukar osv. Om jag ska hämta nåt till datorn från köket stannar jag alltid upp i hallen och glömde bort vad jag skulle göra. Jag bestämmer saker på telefon för att i nästa sekund glömma bort vad det pratades om.
Ett annat jobbigt fenomen är när jag handlar. Då kan jag se att det är 4 chokladbitar för 25 kr och tänker att neej, idag ska jag hålla mig borta från choklad, jag behöver ju inte äta det VARJE dag. Några timmar senare vill jag gråta blod för att jag BEHÖVER den där chokladen, och måste ändå halta ner till Statoil för att köpa dyrare choklad. Likadant med coca cola, fast det är mer acceptabelt, det är bara så att det MÅSTE jag ha.  Faan, så jobbigt.

Och så en sak till som jag funderade över på bussen hem. Var det verkligen Jesus som sa: -"I never said that it would be easy, I just told you it should be worth it." Det känns inte riktigt som han. Den killen jag känner, menar jag. Var i Bibeln står det i så fall, och är det översatt till svenska? Eller var det bara nåt han slängde ur sig, sådär i förbifarten, och nån gillade det och bad att det skulle stå med i The Holy Book? Skitsamma, det kanske inte ens var han som sa det.. ju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0