Lista

2012-04-20 ♥ 22:35:33 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)






Regler: "Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog. Then, choose 11 new people to tag and link them in your post. Create 11 new questions for the people you tag to answer. Do not tag back to the person who has already tagged you."

Jag blev utmanad av Cecilia.

1. Du får inte vara dig själv längre utan du måste vara en annan redan existerande person. Vilken människa skulle du vilja vara och varför?
Svar: Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara en annan människa, hör och häpna. Jag är ofta missnöjd med mig själv och tycker att jag är rätt värdelös etc.. MEN, hur skulle jag kunna vara någon annan? Jag har ju alltid mina tankar, men det skulle jag ju inte ha om jag var någon annan. Även om jag skulle önska mig någon annans kropp, liv, karriär, förflutna så vet ju inte jag vad som finns innanför den snygga människans pannben. Samtidigt påstår jag inte att jag tycker att jag själv är speciellt smart. Allt slutar bara vid att jag vill inte vara någon annan men jag vill ändra på mig själv. Och, viktigaste av allt, är väl att jag inte skulle vara mamma till min fantastiska dotter om jag var någon annan.

2. Det här med livet. Vad anser du om det?
Svar: Livet är väl ändå rätt svårt? Jag får det aldrig att gå ihop riktigt, tycker jag, men på något vis går det ju ändå. Ofta tänker jag "Jag orkar inte." Men jag orkar, igen och igen och igen. Är inte det konstigt? Är inte det stort? Jag är för övrigt förvånad över att jag lever fortfarande, och att hade jag inte fått Molly så vet jag inte hur det hade gått. Hon kom som en skänk från ovan. Jag är här, jag klarar mig, jag har det hyfsat. Tackar som frågar.

3. Om du bara fick äta en enda sak resten av ditt liv, vad skulle du välja?
Svar: Guldnougat, helt klart!

4. Vilket är ditt drömyrke?
Svar: Det må låta patetiskt, men jag vill bli lärare. Fast om jag vågade så skulle jag starta ett eget kafé, det vore en riktig dröm.

5. Du får beskriva dig själv med en mening. Hur lyder den?
Svar: Jag bryr mig inte, alltså finns jag.

6. Vad får dig att bli ledsen respektive glad?
Svar: Jag blir ledsen när jag själv tycker att jag gör fel men inte gör något för att ändra på det. Jag gör mig själv besviken, ständigt. Måste nog tyvärr säga att jag bli ledsen om jag inte får tillräckligt med uppmärksamhet också. Det gör gör mig gladast är när Molly är glad, och när hon gör framsteg. Det är ingen klyscha, det är verkligen det som gör mig gladast. Att umgås med folk jag tycker om gör mig också glad.

7. Vad gör du när du är ensam?
Svar: Jag är nästan aldrig ensam längre. Förut var jag det rätt ofta och kunde trivas rätt bra med det, om det var egenvald ensamhet och inte under för lång tid. När jag för en gångs skull är det gör jag inte så mycket, läser om jag orkar, städar, sitter vid datorn.

8. Vad var det senaste du ljög om?
Svar: Jag vet inte, jag hatar lögner.

9. Om det börjar brinna och du bara hinner rädda en enda sak, vad skulle du rädda?
Svar: Mollys bok "Mitt första år." Den går före påsen med mina egna dagböcker nu för tiden.

10. Finns det något som du skäms lite över? Vågar du berätta vad?
Svar: Min vänstra stortånagel. Den växer och är omöjlig att klippa för att den är så tjock, tillslut lossnar hela nageln och det växer ut en till lika äcklig under. Puh, nu var det sagt.

11. Vad går du mest på, dina känslor och din intuition, eller vetenskap och logik?
Svar: När det gäller vad? Kan man ju undra. Kan man blanda?



11 nya frågor!
Jag vet inte ens vilka som läser min blogg, men då kan ni ju passa på att ge er tillkänna nu och anta utmaningen?

1. Om du fick klä dig i enbart en färg resten av livet, vilken färg skulle det vara?
2. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
3. Är du nöjd med livet som det är just nu?
4. Vad händer när jorden går under?
5. Du får ha en låt i hjärnan på repeat resten av ditt liv, vilken låt skulle det vara?
6. Vilket är ditt första minne?
7. Vad gjorde du på din senaste födelsedag?
8. Kan du spela något instrument?
9. Vem gör godast pannkakor i hela världen?
10. Du får ett erbjudande om att spela en skittöntig huvudroll i en film eller en skithäftig statistroll, vad skulle du välja?
11. Hur många barn vill du ha?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0