2011 i listformat

2012-01-08 ♥ 21:37:56 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag födde barn.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte ens vilka jag hade, om jag nu hade några.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, och jag med :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligt nog.

5. Vilka länder besökte du?
Inget.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Pengar!

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
När min dotter föddes. 13 augusti.

8. Vad var din största framgång 2011?
Graviditeten och resultatet.


9. Största misstaget?
Det vet jag inte.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inget allvarligt.

11. Bästa köpet?

Biljetten till Fagersta från Piteå.


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hade inga pengar att spendera på annat än mat.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Molly.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Många Cornelis Vreeswijk låtar, många Lisa Ekdahl.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit så mycket känslostormar så jag har nog slagit alla mina personliga rekord.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Brytt mig om mig själv.


19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat.

20. Hur tillbringade du julen?
Med familj hos släkt i Norberg.

22. Blev du kär i år?
Inte mer än innan, antar jag.

23. Hur många one night stands?
Inget.

24. Favoritprogram på TV?
#Adam Live.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Well, Yes I do.

26. Bästa boken du läste i år?
Anne Swärd - Till sista andetaget.

27. Största musikaliska upptäckten?

Blir mest bara irriterad på att jag aldrig verkar hitta sångröster eller musik jag gillar.


28. Något du önskade dig och fick?

Det bästa jag någonsin kunnat drömma om, en flicka.

 

29. Något du önskade dig men inte fick?
Pengar, kanske.


30. Årets bästa film?
Åh, vet inte, har sett massor, men nu kommer jag bara ihåg att jag älskade Kronjuvelerna.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Ingenting, var så uppslukad av att ha blivit mamma då fortfarande. Men Tobbe gjorde en tårta åt mig i alla fall.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Vi skulle ha flyttat till Västerås tidigare.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Muminmamma.


34. Vad fick dig att må bra?
Sol, mamma.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på? Äh..


36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Invandring, kanske.

37. Vem saknade du?
I Jönköping saknade jag alla, hela tiden.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Pernilla.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Men jag vet inte..

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:

"Tänk alla dagar jag vandrat, så sorgsen och trött, för att möta den vackraste människa jag nånsin mött."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0