Graviditeten med Molly

2012-01-13 ♥ 22:27:03 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

När fick du reda på att du var gravid? 9 december 2010 gjorde jag första gravtestet.
Blev det en chock? Nej, jag misstänkte det då jag inte hade fått mens och att jag var hungrig hela tiden.
Hur gammal var du? 22.
Hade du mycket halsbränna? De sista månaderna fick jag lite på nätterna, men mest sura uppstötningar.
Spydde du mycket? Tre gånger, varav en var på tåget mellan Jönköping och Fagersta, haha.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Potatisgratäng kunde jag vräka i mig!
Hade du mycket foglossning? Bara första månaderna, konstigt nog. Hade så ont så jag knappt kunde gå.
Hade du sammandragningar? Inte mycket, inte förrän det var dags att föda..
Ditt sf mått som störst? Jag minns inte..
Har du fått bristningar? På insidan av låren.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag var helt säker på att det var en kille mot slutet. Men i början trodde jag det var en flicka.
Vad hoppades du på? En flicka.
Hade du mycket vätska i kroppen? Mycket i fingrarna och i fötterna!
Hur mycket gick du upp i vikt? 23 kg!!
Hur ser du på graviditeten idag? Lång och utdragen, och så mycket oro!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Den skulle inte kunnat vara bättre än den var.
Gick du över tiden? Nej, födde tre dagar före beräknat.
När började din förlossning? Runt 04.00, natten den 13 augusti.
Hur lång tid tog det? 5 timmar, om man räknar från när värkarna startade. Själva krystningsskedet tog 20 minuter.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 4 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Att bli sydd efteråt.
Var du rädd för något? Att Molly inte skulle må bra, eller att jag helt enkelt inte skulle klara av att föda ett barn.
Grät du? Minns inte, men det gjorde jag säkert.
Skrek du? Ja, det är väl för fan klart att jag skrek.
Tog du nått smärtstillande? Lustgas.
Blev du sydd? Ja, fast inte ihopsydd.
Dragen med sugklocka? Nej (fast jag bad om det i ren desperation.)
Hur många var inne i förlossningsrummet? Fyra sammanlagt, jag, Tobbe, barnmorskan och assistenten.
Hade du någon nära med dig? Tobbe.
Hur stor var bebisen? 3335 gram och 50 cm.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka.
Vad fick han/hon heta? Molly Eleonora Elisabeth Thorsén
Hur ser du på förlossningen idag? Så stolt och glad att jag fick den underbara tjej jag har här hos mig idag. Ofattbart att jag burit henne i min kropp. Förlossningen gjorde mig starkare som människa, jag upptäckte krafter jag inte trodde fanns.
Var allting värt det? Men det är väl klart! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0