Ppprutt

2012-01-30 ♥ 20:29:46 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Det värsta med att göra roliga saker är att allt känns extra tråkigt efteråt. Ju roligare, desto tråkigare sen. Som när man dricker också, ju roligare man har, desto mer bakfull blir man.. Dåligt konstruerat, Gud.
Inte för att jag hade extremt jätteroligt i Uppsala, men ändå. Jag har börjat inse att det är ganska tråkigt att sitta hemma hela dagarna, eller ja, det har jag väl alltid tyckt, men i Västerås känns det ändå bättre, roligare, mer hemtrevligt. Och två saker önskar jag migälla här i världen, eller tre:
1. En systemkamera
2. Zumba fitness
3. En förlovningsring (eftersom jag är förlovad, men inte har fått ringen än)
Och en lägenhet (snälla, snälla, snälla'rå?)

Jag har även börjat fundera över varför man aldrig lägger någon större vikt vid de här små, roliga, vardagliga sakerna. Jag kan tycka att det är jättekul och tänker att jag ska skriva ner det, men glömmer oftast bort det lika fort. Så nu tänkte jag berätta att jag hörde en tant som pruttade på apoteket idag, bredvid mig, i luckan där man hämtar receptbelagd medicin. Jag vågade inte möta apotekarens blick med rädsla för en blick som betyder: "-Tänk när vi blir sådär gamla och slappa i ringmuskeln så vi inte ens kan hålla inne våra gaser medvetet längre, må den dagen aldrig komma."
På vägen hem från Ica såg jag en svart man iklädd en lång beige rock och en keps som det stod "Kenya" på, också fruktansvärt humoristiskt.



Kommentarer
Postat av: cecilia

hahahaha jag älskar dina vardagsobservationer, mer av dom!

2012-01-30 @ 20:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0