ÖH

2012-10-25 ♥ 12:19:31 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (2)

Jag har städat akvariumet, eller gjort rent det kanske låter bättre. Och visst heter det väl akvarium och inte akvarie när han har fiskar i det? Eller? Det heter ju akvariefiskar. Men är inte akvarier för typ ödlor och ormar? Skitesamma, nu har de det fint i alla fall, de små jävlarna.
 
Jag har solen i ryggen och har satt upp luggen i en sån där fin hemma-mamma-tofs som jag älskar. Nu är det dags för kaffe, sammanställning av fältstudie och läsande.
Jag var och gjorde fältstudien på förskolan jag ska praktisera på, i morse. När alla barn kom in från uteleken och stod i hallen utbrast jag: -Nejmen vad röda och fina ni är om näsor och kinder, var det kallt ute? Varpå en av förskollärarna vänder sig om och säger: -Men VART kommer du ifrån? Jag: -Öh, Fagersta.. Eller, jag har bott i Dalarna ganska länge, kanske var den dialekten som kom fram. Förskolläraren: -Haha, ja det var det nog, jag ÄLSKAR dalmål. Sen jag bodde i Dalarna har jag bott i Loftahammar, Piteå, Jönköping och Västerås, ska den där dialekten aldrig försvinna?!



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha! Dalmålet försvinner fanimej aldrig! ;D
För övrigt heter det väl terrarium när man har reptiler och skit i det! Saknar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-10-25 @ 22:43:45
URL: http://www.itmightsoundsilly.wordpress.com
Postat av: Cecilia igen

Akvarium - auqa - vatten, och terrarium - terra - fast land/jordfärger. Titt'! ;D

2012-10-25 @ 22:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0